Navigatie


Klacht of compliment

Student checkt marketingdata op laptop

Snel naar

Klachtenloket

ROC Midden Nederland streeft naar een positief leerklimaat op alle locaties. We zorgen voor een stimulerende, veilige leeromgeving, zodat iedere student de veiligheid en ruimte voelt om zichzelf te kunnen ontwikkelen. Toch kunnen er situaties ontstaan die leiden tot ontevredenheid. Studenten kunnen dit bespreken met een docent, studentcoach, conciërge of een andere medewerker. Kom je er samen niet uit? Dan kan je terecht bij het klachtenloket.

Het klachtenloket is er voor de afhandeling van een klacht of geschil, bijvoorbeeld over toelating, examinering, bindend studieadvies, schorsing of verwijdering. Indienen kan via het klachtenformulier. In het studentenstatuut staat de complete regeling.

Ook ouders, oud-studenten of andere betrokkenen kunnen terecht bij het klachtenloket via het klachtenformulier.

Contactpersonen Ongewenst Gedrag helpen je als je te maken krijgt met ongewenst gedrag. 

 

Voor meldingen of klachten over ongewenst gedrag kun je terecht bij de Contactpersoon Ongewenst Gedrag. De contactpersonen zijn bereikbaar via email en ook via je LOB/Studentcoach en de receptie.  

De contactgegevens van de interne vertrouwenspersoon voor studenten en medewerkers staan op het studentenportal Mijn ROCMN. De contactgegevens van de externe vertrouwenspersoon voor studenten en medewerkers zijn hier te vinden.

 

Soms kun je vragen of zorgen hebben waar je zelf niet uit komt. Dat kan van alles zijn. Slecht concentreren, veel piekeren of vind je studeren op het mbo wel erg lastig. Het kan ook zijn dat je het moeilijk vindt om voor jezelf op te komen of raak je gestrest bij toetsen. Blijf er dan niet mee rondlopen en praat erover. 

Op Mijn ROCMN vind je informatie en tips over allerlei onderwerpen. Over bijvoorbeeld schulden, somberheid of stress, slaap- of leerproblemen. Je kunt hier zelf op kijken. Je kunt er ook snel en eenvoudig WhatsAppen over je vraag of zorg.

ROC Midden Nederland hecht waarde aan integriteit. De bewaking daarvan is beschreven in de Regeling vermoede misstanden(klokkenluidersregeling). We volgen hierbij de wettelijke verplichtingen conform de Wet bescherming klokkenluiders. De regeling vermoede misstanden en het bijbehorende onderzoeksprotocol​ geven meer uitleg. Een vermoede misstand kan gemeld worden via deze regeling. ​Onder meer via %20vermoedemisstand [at] rocmn.nl (vermoedemisstand[at]rocmn[dot]nl)

Je kunt met al je financiële vragen naar de medewerkers van het Financieel Spreekuur. Het FiS ondersteunt bij vragen over geld, denk aan DUO, belasting, verzekering, schoolkosten, werk enz.

Contactformulier Financieel Spreekuur

Ben je erg tevreden of wil je ons complimenteren? We horen het graag. compliment [at] rocmn.nl (Laat ons weten waar je blij mee bent!)