Kwaliteit en klanttevredenheid
Kwaliteit en klanttevredenheid staan bij ons hoog in het vaandel. Onderwijs dat perfect aansluit op de praktijk, het liefst gegeven in de praktijk door ervaren docenten. We gaan uit van de behoeften van bedrijven en ontwikkelen samen met hen onderwijs dat ook aansluit bij de talenten van hun werknemers. En daarom scoren we hoog op kwaliteit en klanttevredenheid. Dat blijkt uit de erkenning van Cedeo en onze ISO-norm 9001:2015.
Cedeo-erkenning
De Cedeo-erkenning van mbo voor professionals is verlengd tot april 2025. Uit het onderzoek onder opdrachtgevers komt naar voren dat zij de dienstverlening van ROC Midden Nederland als flexibel, klantgericht, concreet, vlot en resultaatgericht ervaren. Als sterke punten worden daarnaast genoemd het persoonlijk contact, de prettige manier van communicatie en het maatwerk. De referenten geven aan dat ROC Midden Nederland een fijne samenwerkingspartner is en dat dat zij de maatwerkopleidingen zeker aan zouden bevelen bij anderen. De manier waarop ROC midden Nederland het contact met de opdrachtgevers onderhoudt en met hen meedenkt, valt positief op.
Tevredenheid over bereikbaarheid en uitvoering
Uit het rapport van Cedeo blijkt dat vooral de bereikbaarheid als sterk punt wordt genoemd. Een reactie is bijvoorbeeld: “Met het inzetten van accountmanagers, waardoor je een vast aanspreekpunt hebt, investeert het ROC in de contacten." En: “Ik heb goed contact met de accountmanager en we kunnen de administratie altijd goed bereiken.” Een ander sterk punt dat naar voren komt, is de uitvoering. Een referent geeft aan: “Ik ben erg blij met de samenwerking, het maatwerk, de aanpak en de aandacht die ze geven aan het hele traject. Er zit een goede manager op die alles regelt en aanpakt. Het ROC is erg oplossingsgericht.” Een ander zegt: “Het ROC is open en eerlijk en bereid om te helpen met alles en om problemen op te lossen als deze zich voordoen.”
Cedeo is de onafhankelijk certificerende instantie voor organisaties actief op het gebied van de human resources improvement. Lees meer over Cedeo.
ISO-norm 9001:2015
Mbo voor professionals is genormeerd volgens de nieuwe ISO-norm 9001:2015. Vanzelfsprekend zijn we hier trots op. We doen het niet alleen goed op kwaliteit en klanttevredenheid, inhoud en het onderwijs, maar ook op de organisatie van het onderwijs.
De nieuwe normen maken een betere aansluiting op de strategie en ‘governance’ van organisaties mogelijk en zorgen voor een goede inbedding in de ‘normale’ bedrijfsvoering. Risicomanagement, compliance management en procesbeheersing zijn verankerd in de nieuwe ISO-normen. Daarnaast zorgt de contextanalyse voor externe gerichtheid en neemt leiderschap een veel prominentere plek in.
De belangrijkste vernieuwingen en eisen van ISO 9001:2015
- Stakeholders identificeren en een duurzame win-win relatie ontwikkelen
- Risicomanagement gebruiken om processen te verbeteren
- Input en output definiëren, meten en continue verbetering van processen
- Kwaliteitshandboek eenvoudig en geïntegreerd
- Documentatie
- Leiderschap en de verantwoordelijkheid van de directie
- De werkplek en werkomgeving continu verbeteren