Opleidingen

Bootcamp Medewerker Service Desk

  • opleiding
  • Niveau 4
  • 6 maanden
Volwassen vrouw achter de computer met headset als medewerker service desk.

Kort samengevat

Wil je als zij-instromer omscholen naar een klantgerichte baan in de IT? Dan is het bootcamp Medewerker Service Desk interessant voor jou. In 6 maanden leer je hoe je collega’s en klanten ondersteunt bij het gebruik van laptops, pc's en andere IT-apparatuur. Klantvriendelijkheid en oplossingsgerichtheid staan centraal. 

  • Je wordt in 18 weken opgeleid tot medewerker service desk

  • Je leert hoe je gebruikers van systemen en devices telefonisch, digitaal en fysiek kan ondersteunen

  • Je leert hoe je storingen oplost

  • Je levert een bijdrage aan een constant en optimaal werkende IT-infrastructuur 

  • Je kunt snel aan de slag

Praktische info

Niveau
Niveau 4
Omvang
18 lesdagen
Crebonaam
Ondersteunen gebruikers IT systems and devices
Crebonummer
C0088
Locatie
Nieuwegein
Leervorm
opleiding
Duur
6 maanden
Kosten

€ 2950 

Startdatum

Jouw profiel

Heb je nog geen ervaring in de IT, maar wil je graag aan de slag in deze sector? Dan is het bootcamp Medewerker Service Desk een goede keuze voor jou.

  • Je wil de overstap maken naar een klantgericht beroep in de IT

  • Je wil graag snel aan de slag 

  • Je bent klantvriendelijk, oplossingsgericht en flexibel

  • Je houdt van aanpakken en werkt nauwkeurig

  • Je hebt affiniteit met IT en kan helder communiceren

Studiebelasting

Lesuren

108 uren

Zelfstudie

108 uren

Locaties

Dit ga je leren

Uitgebreide informatie

Tijdens het bootcamp leer je over het installeren, configureren en beheren van devices. Hiermee lever je een bijdrage aan een constant en optimaal werkende IT-infrastructuur. Je leert hoe je gebruikers van systemen en devices telefonisch, digitaal en fysiek kan ondersteunen. Het is hierbij belangrijk dat je oplossingsgericht denkt en gebruikers helder instructie kan geven. 

Leerdoelen 

  • Je hebt kennis van de gebruikte richtlijnen op het gebied van beheer van IT zoals Information Technology Infrastructure Library (ITIL), Business Information Services Library (BiSL) en Application Services Library (ASL). 
  • Je hebt kennis van ict-hardware, software, gebruikersdevices, fysieke en logische verbindingen. 
  • Je ondersteunt gebruikers bij het werken met gangbare besturingssystemen en applicaties. 
  • Je communiceert klantgericht en klantvriendelijk. 

Het bootcamp duurt 6 maanden en bestaat uit 18 lesdagen. Daarnaast besteed je 3 tot 6 uur per week aan zelfstudie. 

Stage

Naast de lesdagen moet je minimaal 18 dagen stage lopen bij een erkend leerbedrijf. Dit kan tijdens of na het bootcamp. Afhankelijk van het startmoment van jouw stage, kan de opleiding dus eventueel langer duren.

Examen

Je sluit het bootcamp af met een examen. Voordat je aan het examen begint, moet je alle opdrachten met een positief resultaat hebben afgerond. 

Na deze opleiding kun je aan de slag als medewerker service desk.

Startdatum

De opleiding start in februari 2025 bij voldoende aanmeldingen. Na je aanmelding informeren we je over de exacte startdatum.

Lesdagen

Je hebt een vaste lesdag per week. De lessen zijn 9.00 tot 16.00 uur. 

  • Je hebt een: 
    • vmbo-diploma kaderberoepsgerichte, gemengde of theoretische leerweg; 
    • of een diploma op mbo-niveau 2 of vergelijkbaar; 
    • of een overgangsbewijs van havo of vwo 3 naar 4. 
  • Je hebt voor deze opleiding een stageplek bij een erkend leerbedrijf nodig. Geschikte leerbedrijven vind je op de website Stagemarkt
  • Je beheerst Nederlands op minimaal niveau 2F en kan redelijk Engels lezen. 
  • Je beschikt over een laptop (of pc) met: 
    • Windows 10 of macOS 10.13 of nieuwer (recente updates geïnstalleerd); 
    • webcam (ingebouwd of los) en werkende audio, headset of oortjes. 

Als je het examen met goed gevolg afsluit en voldaan hebt aan de stageverplichting, ontvang je het mbo-certificaat C0088 Ondersteunen gebruikers IT systems and devices. 

Meld je nu aan

Heb je interesse in het bootcamp Medewerker Service Desk? Neem contact op met Anton van der Lugt om je aan te melden.

Anton van der Lugt

Accountmanager

Ook interessant?

Deze scholing voor jouw organisatie?

Anton kijkt graag samen naar de mogelijkheden.

Anton van der Lugt

Accountmanager ICT College, Infra en Energietransitie 06 54 98 58 37 Neem contact met mij op